Uskomukset unelmaelämän tiellä

Opettelen parhaillaan sitä, miten elää unelmaelämääni.

Tarkemmin sen sisältöä ruotimatta kuvailtakoon yleisesti, että (ainakin juuri tällä hetkellä) unelmaelämäni sisältää mahdollisimman paljon iloa, rentoutta ja mahdollisuuksia toteuttaa itseäni inspiroivia ideoita muiden auttamiseksi, ja mahdollisimman vähän stressiä, sidoksia aikaan tai paikkaan, tai tunnetta siitä, että minun ”pitäisi” tehdä jotakin, mitä en halua. Päällimmäisiä tunteita unelmaelämässäni ovat vapaus, luottamus, tasapaino ja onnellisuus.

Samantapainen tila houkuttelee ehkä muitakin. Ainakin hyvinvoinnista ja itsensä kehittämisestä kiinnostuneiden piireissä monet ystäväni tekevät jatkuvasti paljon töitä saavuttaakseen tämäntyyppisen elämän.

Olen itse tullut seitsemän yrittäjävuoteni aikana pitkän matkan tätä tilaa kohti. En mielestäni ole ollut ihan vielä ihanteellisessa pisteessä, mutta olen jo merkittävästi lähempänä sitä kuin muutama vuosi sitten.

Elämän flow - uskomukset unelmaelämän tiellä

Viime kuukausien aikana olen oivaltanut, mikä on suurin este lopullisen unelmani saavuttamiselle: oma mieleni. Se ei yksinkertaisesti ole antanut minulle lupaa elää sellaista elämää kuin haluan.

Minulla on jo hyvin usein elämässäni hetkiä, jolloin kaikki unelmani elementit ovat käsissäni. Mutta niinä hetkinä saatanallinen suorittajan mieleni muistuttaa, että voisit varmistella tulevaa hyvinvointia vielä lisää, sisäinen stressaajani huolehtii, riittääköhän tulevaisuudessa kuitenkaan töitä ja syyllistämisen sankariääni päässäni sanoo, että ei se yhteiskunta sillä tavalla pyöri, että mä nyt vaan alkaisin nauttia.

Unelmaelämäni on siis jo tässä, mutta en yksinkertaisesti osaa elää sitä.

Ei riitä, että puitteet on rakennettu unelmien mukaiseksi. Toivomani tunnetilat syntyvät ulkoisista olosuhteista vain osittain – niihin vaikuttavat ratkaisevasti ajatukseni ja uskomukseni siitä, mikä minulle on sallittua. Ei riitä, että olen tehnyt riittävästi töitä ansaitakseni vapaa-aikaa, vaan minun täytyy myös mielessäni sallia vapaus itselleni. Uskoa aidosti siihen, että olen ansainnut sen.

Onnellisuus ja muut positiiviset tunnetilat ovat taitoja, jota kannattaa alkaa opetella heti, eikä SITKU firma tuottaa riittävästi, talo on maksettu, lapset ovat niin ja näin isoja tai vuodesta voi viettää puolet palmun alla.

Jos sidot onnellisuutesi johonkin tulevaan hetkeen, saavutukseen tai muutokseen, opetat vain itsellesi lisää sitku-ajattelua ja vahvistat mielessäsi ajatusmallia, että tarvitaan aina jotakin lisää, ennen kuin voit olla tyytyväinen. Jos päällimmäiset tunnetilasi tällä hetkellä ovat stressi, kiire, kunnianhimo, pakonomainen edistymisen tarve ja turhautuminen, jos et edisty mielestäsi riittävän nopeasti, miten ihmeessä voisit myöhemmin yhtäkkiä tuntea vapautta, luottamusta ja tasapainoa? Et yksinkertaisesti osaa.

Mitä kauemmin sitkuilusta pitää kiinni, sitä vaikeampi siitä on luopua. Ajatusmallit sitkuilun taustalla ovat ja pysyvät, ellei niitä tiedosta ja muuta.

Sitä minä nyt opettelen, vapaana elämistä. Vapautta vanhasta tutusta täytymisen tunteesta. Tajuan, että unelmaelämäni on jo tänään tässä, kun olen saanut herätä ilman herätyskelloa, nauttia koiran kanssa aamuauringosta, valmistautua huomiseen koulutukseen, syödä ystävän kanssa lounasta ja kirjoittaa blogia kahvilassa. Yhteiskunta ja minun firmani näyttävät pyörivän silti!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s