Little less hesitation a little more action

Blogi on viettänyt viime viikkoina tahatonta hiljaiseloa. Blogin pitäjä sen sijaan ei.

Sen jälkeen kun monena vuonna työskentelin itseni aivan piippuun, ja kun talvella palmun alla vannoin, että tästä eteenpäin otan rennommin, siihen perään olikin loogista tehdä oikein kunnon työrypistys. Sellainen, joka samaan aikaan innostaa tolkuttomasti, mutta joka vie viikkokausilta yöunet ja saa välillä itkupotkun partaalle asti.

Mitä ihmettä tapahtui ja miten näin pääsi käymään? Enkö ole oppinut mitään?

Olen.

Elämän Flow - verkkokurssiTosiasiassa tapahtui se, että minä nimenomaan kuuntelin itseäni. Kun minulle esitettiin idea verkkovalmennusprojektista, ääni sisälläni ei pelkästään sanonut vaan suorastaan huusi, että tämä on Se Juttu! Ja jos jotain olen oppinut, niin luottamaan intuitiooni.

(Olen rationaalisen yrittäjän irvikuva: teen satunnaisesti jonkinasteista strategista suunnittelua, mutta minulla ei ole mitään ongelmaa muuttaa suuntaa, jos jokin asia alkaa tuntua väärältä. Tai oikeastaan jo siinä vaiheessa, jos se ei enää tunnu täysin oikealta. Tuhatkertainen tunne korvaa loputtomat laskelmat. En mainosta tätä ihanteena, mutta minulle se on oikea tapa toimia.)

Osasin kuunnella itseäni myös projektin aikana. Kuvausaikoja siirrettiin, jos tunsin itseni liian väsyneeksi. Lepäsin välillä silloinkin, kun se tuntui aikataulujen kannalta kaikkein hassuimmalta. Tosin aivan viime metreillä myönnän puskeneeni itseäni läpi harmaan kiven ja muutaman kallionkin. Mutta koska olen nykyään armollisempi itselleni kuin ennen, annan sen anteeksi. Katri, se on ihan ok.

Yksi tärkeimmistä muutoksista entiseen oli se, että ryhdyin kerrankin tekemään heti.

Viisi vuotta vanha minä olisi pohtinut, epäröinyt ja todennut, että eeeeiiii, en minä tiedä verkkovalmennuksista mitään, en minä videokameran edessäkään osaa olla eikä tästä nyt varmaan muutenkaan mitään tule, miksi tulisi? Jos olisinkin uskaltanut aloittaa, olisin tarvinnut vuoden pari suunnitteluaikaa, siis ihan vain sitä varten, että lopputulos olisi täydellinen.

Nykyinen minä aloitti työt välittömästi. Pari kuukautta myöhemmin käynnistyivät videokuvaukset ja äänitteiden nauhoitukset. 110 päivää idean syttymisestä kurssi oli valmiina julkaistuna verkossa. Ei se täydellinen ole, mutta niin hyvä, että entinen perfektionisti on tyytyväinen.

Kun kolmisen vuotta sitten NLP-valmentajakurssilla kävimme läpi arvojamme, lisäsin arvoihini uutena kohtana rohkeuden. Näyttää siltä, että nyt korjataan tuon lisäyksen todellista satoa. Ja jos tämä on mahdollista, niin mikä muu on mahdollista?

Melkein mikä tahansa. Sinullekin.

Ps. Verkkovalmennus auttaa ratsastajia pääsemään eroon kilpailujännityksestä. Blogini lukijana saat nyt koodilla ELAMANFLOW kurssista 50 euron alennuksen. Voit tutustua kurssiin täällä: http://www.ridingflow.fi/eroon-kilpailujannityksesta/



Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s