Kaikki on jo täällä

Jotain on muuttunut.

Jotain on kyllä pysynyt ennallaankin.

Elämän Flow - kaikki on jo täälläHelmikuun alussa, juuri kun olin aikonut talvisen irtiottomatkani jäljiltä palata uudenlaiseen, aiempaa selvästi rauhallisempaan arkeen, intuitioni ohjasi minut sittenkin eri suuntaan. Päätin käynnistää paitsi uuden työprojektin, lisäksi kokonaan uudenlaista liiketoimintaa.

Tiesin, että haaste tulisi pitämään minut hyvin kiireisenä koko kevään, ja niin on käynytkin. Työlistalla on ollut yhtä sun toista ja kaiken lisäksi sellaista uutta, mitä en ole koskaan tehnyt – eikä ilmeisesti koko maailmassa kovin moni muukaan.

Välillä olen heräillyt aamuyöstä pyörittelemään mielessäni seuraavan päivän töitä. Olen piirtänyt lukuisia mind mappeja hahmottaakseni, missä mennään. En ole varma, hahmotanko edelleenkään.

Mutta olen myös osannut tehdä jotain toisin. Olen osannut ajatella monta kertaa NYTKU.

En ole enää siirtänyt kaikkea pysähtymistä ja rentoutumista projektin jälkeiseen elämään.

Olen useita kertoja noudattanut vanhan zen-buddhalaisen sanonnan ohjetta, jonka mukaan jokaisen olisi hyvä meditoida päivittäin kaksikymmentä minuuttia – paitsi silloin, kun on erityisen kiire. Silloin nimittäin riittää tunti.

Olen kesken kiireisimpien työpäivien lähtenyt rapsuttelemaan uutta hevosystävääni. Nimenomaan rapsuttelemaan – en suorittamaan ratsastusta ja treenaamaan. Olen vain ollut ja nauttinut hevosen seurasta.

Olen myös hankkiutunut itse tulevan life coachin valmennettavaksi. Valmennuksessa olen päässyt herättelemään luovaa puoltani ja muun muassa päätynyt askartelemaan itselleni jääkaapin oveen muistutuksia niistä ajatuksista, jotka juuri nyt ovat minulle tärkeimpiä.

Elämän flow - kaikki on jo täällä”Tarpeettoman” askartelun ja ”turhan” hevospuuhastelun lomassa olen miettinyt ensin, että eihän tässä ole mitään järkeä. Minunhan PITÄISI ”keskittyä olennaiseen” ja lyhentää kilometrin mittaista työlistaani. Kehtaanko edes kertoa kenellekään, että videokuvausten ja webbisivupalaverien lomassa käyn harjaamassa vanhaa suomenhevostammaa sekä leikkaamassa ja liimaamassa kirjaimia lehdistä? Hei haloo.

Sitten olen tajunnut, että juuri se on olennaista.

Jos jokin saa minut pysähtymään ja hengittämään, palauttaa ja antaa energiaa, tuottaa uusia oivalluksia ja pitää minut poissa jo kertaalleen koetusta yliväsymyksen tilasta, sen olennaisempaa ei voi olla.

Kiireisetkin työt odottavat. Minun stressaamisestani maailma ei tule yhtään valmiimmaksi. Kaikki on jo täällä, joten nautitaan siitä, nyt.



3 thoughts on “Kaikki on jo täällä

  1. Kiitos hyvästä kirjoituksesta, samoilla linjoilla jälleen. Olen miettinyt kaikkea mitä pitäisi tehdä, ihmiset kyselevät oletko jo tehnyt sitä ja tätä. Mutta se mikä on tärkeää on oma rauha ja mielekäs tekeminen ❤ Kiitos että saan siitä voimaa ja kiitos että saan tehdä sitä ❤ Ja kiitos Katri isoin halein ❤

  2. Tuo on tuttua!Silloin kun vielä olin työelämässä mukana aktiivisesti mulla oli tapana kiireessä istua jonkun hiljaisen huoneen ikkunan edessä katsomassa mitä vanhan tammen latvassa tapahtui.Liika on liikaa,pieni rauhoittumisen hetki on kaikessa toiminnassa se tärkein osuus 🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s